10 Kasım 2011 Perşembe

kurban bayramı



Kurban bayramını son gününde Vanda deki depremi seyrettim kendi yaşadıklarımız geldi gözümün önüne Kurban bayramını bitirmiş olduk ben kimsenin bayramını kutlayamadım ne facoobukta bilgisayarım yayınladıklarımı göndermedi geçmiş bayramınız kutlu olsun inşallah çok güzel geçmiştir..
kurban bayramı Allah’ın emri bayramın 1’günü Betül geldi


ağlıyor anne komşunun kurbanını keserken çok acı çekti yatmak istemedi boğazını kesince çok kan aktı nasıl bacaklarını salıyordu diyor ve ağlıyor bir kendi çocukluğum gözümün önüne geldi Allahın emri olduğunu ve kurbanın nasıl farz olduğunu daha önce anlatmıştım onu hatırlattım .. Kurban ile ilgili ayetler ;
SÂFFÂT SÛRESİ
(107) Biz, (İbrahim’e) büyük bir kurbanlık vererek onu (İsmail’i) kurtardık.
KEVSER SÛRESİ
(2) O Halde, Rabbin için namaz kıl, kurban kes. *

*Bu ayette Hz. Pe
ygamber’e hitaben bir ifade olduğu için Hz. Peygamber’e kurban kesmek farz kılınmıştır.
Olduğunu biliyorum amma çocukluktan gelen bir şe
y rahmetli babaannem köyde oturuyordu ve büyük bir hayvan ahırı vardı kurbanlar onun ahırından çıkardı.. Yavruları ağlar anne giderken anne ağlardı ben sesin gelmeyeceği en köşe odaya kaçardım orda ağlardım yıllarca devam etti hala çok üzülüyorum. 3 yıldır kurbanı aldıkları yerde kestiriyor kayın babam bizler bir şey görmüyoruz.. geçen yıl çok zor geldi mahallede herkesin kapısında kurban kesilirken ben kendimi çok tuhaf hissettim amma bu yıl alıştım galiba hatta
komşularımız kurbanla uğraşırken biz mangal yapıyorduk..
Bayramda ne yaptım malum 1. günü kurban etleriy
le uğraştım vereceklerimizi ayırdıktan sonra kıymalıklar kuşbaşılıklardan sonra kalan etimizle kavurma yaptım yapmayacaktım aslında amma eşim kavurmasız olmaz ((((tabi evimizin reisi dedikten sonra yaptık))))) espri tabiî ki azda olsa yapacaktım zaten belki insanın canı çeker diye beklerim efendim kavurma yemeye …
2.günü Anneme kahvaltıya gittik ve öğleden sonra bayramlaştık büyüklerimizle Allah ömürlerine ömür versin bayramda ananemde toplanıyoruz tek, tek gezme olmuyor hoş sohbet güzel bir gece geçiyor kalan kalıyor kalmayan evine gidiyor ..

3.günü çocuklara ayırdım sinemaya gittik.. Kerem Ömer, Betül http://www.sinemadevri.com/ Anadolu kartallarına gittiler.. Ben ise Allah ın Sadık Kulu (Türkçe)

"Seksen küsur senelik ömründe dünya zevki namına bir şey tatmayan, ilimde derinliğin, ibadette titizliğin zirve isimlerinden ve asrın getirdiği tereddütlere, makul ve ikna edici cevapları yine asrımız insanının anlayışına uygun olarak sunmuş Büyük Çilekeş in hayatı, gerçek olaylardan yola çıkılarak belgesel titizliği, sinema kurgusallığıyla günümüz insanına tanıtılmaya çalışılıyor."

Allah ın Sadık Kulu


.Filimden ufak bir alıntı .Allahın sadık kuluna gittim ben çok beğendim çizgi animasyon bir film çok güzeldi… Kesinlikle her kese tavsiye edebilirim filmi çok etkilendim…Seanslardan çıkan bizler nasıl heyecanla filimi bana anlatıyorlar nane yenge senin filmin nasıldı bizim filmimiz çok güzeldi diye bütün gün gece anlattılar çocukları mutlu etmek çok güzeldi Bayramda (4 )songün kardeşlerim geldi güzel bir gece geçirdik ve bayram bitti.



Hiç yorum yok: